keskiviikko 26. huhtikuuta 2017

59#Korttikurssin toinen päivä

Moikka!

Sunnuntaina oli siis tämän korttikurssin toinen päivä. Äiti ajoi minut suoraan raviradalle, koska meillä oli ensin teoriaa. Alleviivattiin tärkeitä sääntöjä ja katseltiin vähän enemmän volttauksia videokirjastosta. Kurssin vetäjä myös luki kysymyksiä aikaisempien vuosien teoriakoepapereista.
Teoriatunnin jälkeen mentiinkin valjastelemaan poneja. Minulle ja kaverilleni kävi pieni äksidentti, kun emme oikein tietäneet missä ryhmässä olimme, joten emme kerenneet lämmittää. Mutta meillä oli siis volttausharjoituksia, joissa taas kaikki lähtivät paalulta.


Minä olin ensimmäiseksi numero yksi, eli johdin volttia. Oikaisin aluksi aika paljon, mutta sitten kun sain sen korjattua meni tosi hyvin. Päästiin liikkeelle ja silleen. Voltattiin ensimmäisillä numeroilla kaksi kertaa.

Seuraavaksi olin seiska, eli juoksuradalla. En ihan heti muistanut mitä minun pitää tehdä, mutta kyllä se alkoi sujua jotenkin, vaikka toivottavasti en joudu siinä kauheasti volttaamaan tulevaisuudessa. Voltattiin näilläkin paikoilla kaksi kertaa.

kuva vähän huono mutta joo.

Sitten olin kasi, eli johdin takavolttia. Se oli outoa, koska en ymmärtänyt siitä hommasta yhtään mitään. Kuitenkin se meni ilmeisesti ihan hyvin, sillä lähtöä ei uusittu. Voltattiin myös näillä paikoilla kaksi kertaa.
Viimeisellä volttauksella olin kolmonen. Siinä oli todella kiva voltata, mutta nelosen piti muistaa antaa tiloja. Saatiin ajaa yksi kierros siitä, ajoin suhteellisen kovaa ja poni meni hyvin.
Volttausharjoitusten jälkeen poni laitettiin takaisin autoon ja lähdettiin ajelemaan Sieviä kohti.



Kokonaisuudessaan saa kyllä olla päivään tyytyväinen, koska volttaukset menivät aika hyvin ja ponikin osasi käyttäytyä!
Seuraavaan postaukseen!
-Iida

4 kommenttia:

  1. Tätä oli kiva lukea:) palaa itsellekkin ponkortti leirin muistot mileen. Äläkä huoli sitä seiska paikkaa. Ite oon ajanut neljä vuotta ja ehkä kerran jos sitäkään oon juoksulangalla ollut.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tosi paljon! Onneks poneilla niin harvoin juoksulangalle joutuu. Liekö paalun takavolttia ollut koskaan ponilähössä, tarvis kuitenkin vähintään 8 samalle paalulle 😂

      Poista
  2. Hyvin kirjoitettu postaus! Muistuu mieleen omatkin korttikurssiajat. http://russponinelamaa.blogspot.fi/

    VastaaPoista

Suosituimmat